Please Wait a Moment

تست DNA و RNA با دستگاه نانودراپ

کاربرد نانودراپ - اسپکتروفتومتر چیست؟

به منظور بالا بردن کارایی و کیفیت تست DNA و RNA با دستگاه نانودراپ اسپکتروفتومتر، این دستگاه بر بستر نوآوری های بروزتر و پیشرفته تر ابداع شد. اهمیت این فناوری بخصوص پس از همه گیری ویروس کرونا در سطح جهان و رواج تست های PCR برای تشخیص این بیماری افزایش یافت.

در واقع آزمایش های PCR و real time PCR تکنیک های آزمایشگاهی برای استخراج داده های سلولی از خون می باشند که توسط دستگاه نانودراپ اسپکتروفتومتر اجرا می شوند. در راستای خرید نانودراپ اسپکتروفتومتر می توانید به شرکت تولید کننده و فروشنده NanoDrop، نانو مبنا ایرانیان، اعتماد کنید.

مراحل استخراج و ژنوم و اطلاعات زیستی و انجام آزمایش به شرح زیر می باشد:
•    قدم اول در تستهای مولکولی اخذ نمونه از بیمار است. 
•    در مرحله بعد ژنوم (DNA-RNA) از نمونه بیمار استخراج می شود و نهایتا ژنوم استخراج شده برای تکثیر و شناسایی در فرایند تست PCR قرار می گیرد.

خبر نانودراپ اسپکتروفتومتر؛ شرکت نانو مبنا ایرانیان با موفقیت طرح ملی، "طراحی و ساخت نانودراپ اسپکتروفتومتر" را به انجام رساند.

در این طرح، کار باز طراحی و ارتقای محصول نانودراپ اسپکتروفتومتر بر اساس محصولات با استاندارد جهانی با موفقیت در شرکت نانو مبنا ایرانیان به انجام رسید. این ارتقای محصول، هر دو بخش نرم افزار و سخت افزار نانودراپ اسپکتروفتومتر را شامل می شود. نانودراپ اسپکتروفتومتر ارتقا یافته، موفق به گذراندن تستهای دقت، صحت و تکرار پذیری در اندازه گیری نمونه های میکرولیتری DNA RNA Protein گردید، به همین خاطر دقت تست DNA و RNA با دستگاه نانودراپ تا درصد زیادی بالا می باشد.

گواهینامه بین المللی ایزو 13485 اروپا و پروانه تولید وزارت بهداشت (گواهینامه IMED) برای محصول نانودراپ اسپکتروفتومتر شرکت نانو مبنا ایرانیان اخذ شد. این موفقیت را به همه همکاران و تیم اجرایی و خانواده محترم خریداران محصولات شرکت نانو مبنا ایرانیان تبریک میگوییم. 

خرید نانودراپ اسپکتروفتومتر از نانو مبنا انتخابی به صرفه و تضمین شده می باشد. 

میزان دقت تست DNA-RNA با دستگاه نانودراپ

اهمیت دستگاه نانودراپ اسپکتروفتومتر در بررسی موفقیت آمیز بودن فرایند استخراج ژنوم از نمونه بیمار است. به این معنا که قطعی ترین و دقیق ترین نتیجه را گزارش می کند. لازم به ذکر است که دقت انجام آزمایش تنها به کیفیت عملکرد دستگاه وابسته نبوده و به عوامل متعددی از جمله کیفیت نمونه اخذ شده از بیمار، کیفیت کیت های بکار رفته برای استخراج، مهارت اپراتور و ... بستگی دارد. 

مزایای استخراج ژنوم با نانودراپ

فناوری نانودراپ اسپکتروفتومتر به آزمایشگر این امکان را می دهد که قبل از قرار دادن نمونه ها در تست PCR نسبت به اندازه گیری کمی مقدار ژنوم استخراج شده بر حسب نانوگرم بر میکرولیتر و تعیین درصد آلودگی ژنوم استخراجی بپردازد. اگر کیفیت فرایند استخراج بر اساس خروجی های دستگاه نانودراپ اسپکتروفتومتر مناسب بود این نمونه میتواند برای انجام تستPCR ارسال شود. با خرید نانودراپ اسپکتروفتومتر از ارسال نمونه های نامناسب به تست PCR جلوگیری کرده و باعث صرفه جویی در هزینه، نیروی انسانی، کیتهای مصرفی و زمان تست می شود.

از آنجا که حجم نمونه ژنوم استخراج شده بسیار کم می باشد، فناوری نانودراپ اسپکتروفتومتر امکان تست حجم بسیار کم ( میکرولیتری) از نمونه را فراهم کرده است. امکان اندازه گیری کمی ژنوم بر حسب نانوگرم بر میکرولیتر بدون نیاز به رقیق سازی در تست های نانودراپ فراهم می باشد چرا که غلظت ژنوم در این نمونه ها بسیار بالا است. 

فناوری نانودراپ اسپکتروفتومتر جایگزین اسپکتروفتومترهای معمول در آزمایشگاه های ژنتیک شده و نیاز به اندازه گیری نمونه با کووت را برطرف کرده است. این محصول دارای نگهدارنده کووت یک سانتی متری هم است که امکان انجام کلیه تست های معمول یک اسپکتروفتومتر پیشرفته را هم برای کاربر فراهم می کند.

محصول نانودراپ اسپکتروفتومتر شرکت نانو مبنا ایرانیان کل بازه طیفی 200 تا 900 نانومتر را هم برای نمونه اندازه گیری کرده و در کسری از ثانیه طیف کامل آن را به کاربر ارائه می دهد. 

نحوه استفاده از دستگاه نانودراپ اسپکتروفتومتر 

در راستای انجام تست DNA و RNA با دستگاه نانودراپ اسپکتروفتومتر مراحل بسیار ساده ای را طی می کنید که در کوتاه ترین زمان ممکن به پایان می رسند. این مسئله خود یک مزیت برای این محصول به .حساب می آید چرا که بازه زمانی انجام تست را کاهش داده و آموزش کار کردن با آن برای آزمایشگرها آسان می باشد

نتیجه گیری

با خرید نانودراپ اسپکتروفتومتر آزمایش هایی دقیق، سریع و مقرون به صرفه ای را با کمترین نیروی انسانی به عمل آورید. با  این دستگاه امکان انجام دقیق ترین تست های RNA و DNA در کوتاه ترین زمان امکان پذیر می باشد. شرکت نانو مبنا تولید کننده و ارائه دهنده دستگاه های نانودراپ با پیشرفته ترین نوآوری ها است.

سوالات متداول

  1. علاوه بر استخراج RNA و DNA این دستگاه چه کاربردهای دیگری دارد؟
    آنالیز پروتئین ها ،تشخیص بیماری ها و جهش های ژنتیکی نیز با این دستگاه امکان پذیر هستند.
  2. نمونه ها را به صورت همزمان می توان با این دستگاه آنالیز کرد؟
    بله امکان آزمایش تعداد زیادی نمونه به صورت همزمان با دستگاه نانودراپ اسپکتروفتومتر ایرانیان فراهم است. 
  3. امواجی که نمونه را در دستگاه نانودراپ مورد آزمایش قرار می دهند کدامند؟
    امواج مرئی و فرابنفش در این دستگاه نمونه را آنالیز می کنند. 
دی ان ان